onsdag 30 juli 2008

Deprimerande skolstarts-reklam och almenackor

Är inte ni också trötta på alla dessa "skolstart"-reklamer? Jag var i alla fall så trött att jag idag gick och köpte mig TVÅ almenackor! En att ha i skolan och en att ha på väggen. Detta kommer ju såklart inte lösa problemet med all denna skräp-reklamem som påminner en om skolan hela tiden. Men det kommer i alla fall lösa min ångest om att köpa skolsaker!

Förhoppningsvis kommer jag att kunna hålla reda på saker bättre denna terminen med mina två almenackor. Förra terminen använde jag mig av världens oseriösaste almenacka, en "manganacka" (om inte annat höll jag i alla fall reda på alla japanska högtider tack vare den!). Tillochmed min mamma ifrågasatte dess användbarhet... MEN! I år ska jag ta skolåret med storm och hålla reda på allt och planera allt perfekt!

(Min förra almenacka var ungefär lika
oseriös som detta Hello Kitty-almenackan!
BARA för att alla bryr sig!
)

Inga kommentarer: