måndag 4 augusti 2008

IKEA loves ya!

I fredags och lördags var jag och min familj i IKEA och handlade lite. Jag hittade ett riktigt kap faktiskt! Inget mindre än denna bokhyllan (bild nedanför). Kul inlägg typ "hei jag har köpt en bokhylla"! Nej men just nu händer det inte så mycket saker i min vardag. Förutom att jag träffar Dzenana typ varje dag och kollar på Meteor Garden och äter massa godis, lathetsfaktor 1000.

Ni som inte sett Meteor Garden måste omedelbart börja titta på den! Den serien är SÅ värd att se. Jerry Yan (huvudskådisen) liknar dessutom Changmin i DBSK/TVXQ! Sån sjukt rolig grej bara. Här kommer en liten sammanfattning om draman:

"Shan Cai,whose parents are far from wealthy, attends Ying De University, the private school established exclusively for rich students. Besides being looked down by rich classmates, she has angered the leader of F4, Dao Ming Si. F4 comprises of Dao Ming Si, Hua Ze Lei, Xi Men, and Mei Zuo, who are the heirs to the four richest families. Their families are the founder of the school and nobody dares to cross them. Shan Cai isn't afraid to stand up to DMS, an act that nobody has done before, and sparks Dao Ming Si's interest in her. However, his constant torture of her has made her miserable while she falls in love with the gentle Hua Ze Lei, who comes to her rescue. Can Dao Ming Si win her love despite his cold and cruel exterior? What happens when his mother decides to use every trick there is to keep them apart? Can they adjust to each other's differences due to their vastly incompatible social status? "

Som ni kanske märker är handlingen väldigt lik Hana Yori Dango. För er som inte visste så är det så att Meteor Garden och Hana Yori Dango bygger på samma manga, bara det att Meteor Garden är den taiwanesiska versionen av mangan och Hana Yori Dango är den japanska.

(min fina bokhylla!)

Inga kommentarer: