fredag 7 mars 2008

Hello Mr. Kokusnuss

Denna dagen har kännts ovanligt lång, samtidigt som alla problem kännts så oändligt långt borta (kanske för att jag faktiskt pluggade). Jag kan nog för första gången säga att det varit en produktiv dag, vilket också är en av anledningarna att jag skriver här.

Julia och jag har tagit oss igenom en ytterst oviktig skoldag, en långtråkig fredag. Vanligtvis skulle vi gått till våran AP (academic preparation)-lektion som alla snälla och lydiga IB-barn gör. Men just denna dagen var det Amnesty konsert i aulan! Vilket såklart resulterade i att vi drog dit istället. Det sorgliga var att nittio procent av klassen gjorde detsamma. Våran lärare Simmine brydde sig ändå inte "jaha, är dom där? Jamen okej!", seriösa grejer med andra ord.

Detta var första gången jag fick höra Tjernobyl. Fast ärligt talat vet jag inte direkt om jag "hörde" dem, då jag inte hörde vad Theo sjöng. Men instrumentalt sätt var de helt okej ändå, killarna kan faktiskt spela instrumenten... tror jag. Nils kan i alla fall!

Efter skolan pluggade jag och Julia biologi och lite historia. Frammåt fem-tiden tror jag, begav hon, jag och Ida oss till ICA för att handla. En promenad kan innehålla så många fler känslor än jag trodde... Jag ville helt plötsligt flytta hemifrån, men samtidigt inte. What the hell typ? Det skrämmer mig att faktiskt VÄXA UPP. Jag menar, det känns som att livet tar slut där, allt roligt får ett slut. Äh, jag har väl nån 16-årskris eller något. Patetiskt.

Loves band hade en spelning i Tranås idag! Jag hoppas att det gick bra för dem. Tycker dock att det är synd att deras spelning i Växjö blivit inställd, SÅ typiskt!

Min vän Khang har nyligen skapat en jättevacker låt! Den har samma namn som detta inlägget, praktiskt va? (öh...). Alla som läser detta måste höra den! Gå in på denna länken: http://www.youtube.com/watch?v=GZ3-2tkhSSQ! :)

Julia och jag såg filmen "My Girl" för någon timme sedan. Den är så himla varm och fin, jag älskar helt enkelt den filmen. Den är så simpel, men så vacker på något sätt. Fast som Julia sa, det är kanske för att jag älskat den ända sen barnsben. Jag rekommenderar den starkt!

Det har varit en trevlig dag och jag känner mig jättegay? Jag har skrivit jätterent och fint i detta inlägget. Vilket är så INTE jag! Jag brukar använda tiotusen utropstecken och skita i om jag stavar något fel. Jag använder mer än sällan sofistikerade ord och jag vet ingenting om meningsbyggnad. Välkommen till min blogg.

Nu ska jag nog sova snart, ska bara dricka upp téet.

Inga kommentarer: