fredag 21 mars 2008

Påsklov

Äntligen har jag fått påsklov! Eller ja, egentligen fick jag ju det i onsdags men jag var för trött för att skriva här då.

I onsdags var jag med Kicki och Mandy. Hemma hos Mandy färgade vi mitt hår och klippte Kickis. Meningen var att mitt hår skulle bli mörkrött, vilket misslyckades. Nu ser det ut som att jag har röd utväxt, lyckat. Kickis hår däremot blev rätt fint, även om Mandy bara klippte hennes toppar.

Medan vi var hos Mandy fick vi även reda på att Miyavi kommer till Sverige! Mandy som är ett rätt stort Miyavi-fan blev snabbt utom sig av glädje och studsade runt. Jag tror inte jag ska åka och se Miyavi, tror nästan att Dir en grey kommer ha planerat något i Europa vid den tidpunkten.

Senare på kvällen begav vi oss till några systrar på Teleborg som sålde ofantligt mycket japanska cd-skivor, flyers, animeplanscher etc etc. De var jättetrevliga och glada, kanske främst för att bli av med sina saker hahaha! Josefine, den äldsta av dem ville bli av med exakt allt. Hon ska nämligen flytta till Japan snart. Jag passade på att fråga henne om Japan (då hon varit där förut som utbytesstudent etc.) och lite om hur hon trivdes där och så. Det var väldigt trevligt och jag kände mig hemskt välkommen dit! Dock blev min ekonomi snäppet sämre när jag gick ut med en hel påse fylld med Miyavis singel "Ashita genki ni naare", vykort, flyers, kort med enbart Miyavi som motiv, en jättestor Kaoru bild från VULGAR-eran, It withers and withers-klistermärken, Withering to death bilder från Fool's mate och sist men inte minst en astuff flyer från något tattarband vid namn Buddy Clutch tror jag. Funderar nästan på att försöka hitta någon musik med bandet bara för att flyern var så himla cool (ja jag är en tönt!). Man kan ju alltid hoppas att musiken är i alla fall hälften så bra som flyern är cool, aight?
Det enda jag behöver skaffa nu är väldigt mycket häftmassa! Dock är jag rätt pank och lat. Antar att vi får se hur det blir med det.

I går torsdag var jag på japanskan. Det var väl som vanligt, Tomoko var lika glad som alltid. Jag fick en tjej från japanskans MSN. Nina tror jag hon heter, hon hade tydligen varit och sett Dir en grey i Stockholm! Har för mig att jag såg henne där till och med.
Jag läste Rosas blogg igår! Hon verkar ha det väldigt kul i Japan. Hoppas det håller i sig så att hon inte kommer tillbaka och säger att Japan sög. Fast å andra sidan, det lär inte hända... Rosa liksom? <3

Jag har blivit helt besatt av tv-serien Heroes. De flesta av er har säkert redan sett första säsongen och kanske andra likaså. Däremot har inte jag sett hela, då jag inte brukar titta på tv överhuvudtaget. Just nu har jag sett åtta avsnitt av första säsongen (laddat ner hela!), helt amazing är den! Hiro är såklart min favorit, fast jag diggar Peter rätt mycket också. Peter är en sådan kille man aldrig kommer hitta i verkliga livet och Hiro är en sådan konstig japan som jag svär att jag kommer träffa så fort jag hamnar på ett flygplan till Japan. Nej, men Hiro är en hur västerlänningar ser på japaner... och han lyckas verkligen spela rollen hur bra som helst. Han har så sjukt söt personlighet och gör så roliga saker! "Tajmuturäberu!".

Nej, nu ska jag minnsan ta och duscha sedan ska jag bege mig till Mandy. Hon ska klippa mitt hår! Efter det ska vi ta oss till Dzenana och fangirla hela dagen. Det blir nog en riktigt rolig dag!

Inga kommentarer: