torsdag 27 mars 2008

Ani har blivit Heroes-besatt!


Jag antar att man kan säga att jag faktiskt aldrig levt i nuet. Det har alltid varit en ständig fokus på framtiden, även det förflutna. Vad är det som stoppar oss från att fokusera på detta, här och nu? Mitt mindre genomtänkta svar är att framtiden verkar så mycket bättre än nuet, i alla fall för mig. Att vara ovetande är alltid svårt, oftast för alla. Men jag antar att det enda som finns att göra är att acceptera detta och fortsätta leva, som alla andra.

Påsklovet börjar komma till sitt slut och jag har njutit i en hel vecka! Det är helt sjukt hur mycket man kan återhämta sig på bara sju dagar. Jag kanske inte har umgåtts så mycket med folk, var dock hos Dzenana i fredags. För mig betyder påsklov oftast att sitta vid datorn och sova ut, ibland undrar jag vad jag egentligen håller på med...
Heroes. Ja, var ska jag börja? Jag kan ju börja med att säga att det är den bästa serien som någonsin visats på tv! Själv laddade jag ner serien och tittade klart hela första och andra säsongen på tre dagar. Detta betyder att jag tappat bort min dygnsrytm, strechat huden p.g.a gåshud var tredje minut och blivit sjukt besatt av tv-serien. Alla som inte sett serien måste se den! Många lär tycka att den är väldigt amerikansk etc. Visst den är sjukt amerikansk, men den är fortfarande amazing! Jag är i och för sig en sådan person som kan se förbi sådant om något är riktigt bra, jag vet inte hur det är med er andra.
Redan i början blev Hiro Nakamura min favoritkaraktär! Han är så himla party. Dessutom är han en riktig sådan japansk affärsman-stereotyp, i alla fall i början... Tills han märker av sina krafter. Peter är också en stor favorit, hans personlighet är helt underbar. Det är bara synd att killar med hans personlighet inte finns i verkligheten. Ni kommer förstå vad jag menar när ni ser honom! Det finns alltid minst en hunk i varje tv-serie, i Heroes är det Isaac Mendez. Den som har coolast och mest användbara krafter är såklart Peter, han absorberar krafter och kan sedan använda dem. Detta blir såklart en nackdel då han inte vet hur han ska kontrollera de och ja... Massa saker händer. Nu tänker jag inte berätta mer, ni får helt enkelt se den själva om ni inte redan sett den. Ni som sett den måste omedelbart adda mig på MSN (kommentera så får ni den), jag måste ha någon att prata Heroes med! Det räcker inte att vara medlem på största forumet (inte medlem? http://www.got-heroes.com/ BLI DET! :D). Nu är problemet bara att jag nästa avsnitt inte kommer ut förrens om 165 dagar... VAD FAN SKA JAG TA MIG TILL!?!? KOMMER JU DÖ! >: Omg, fan vad dum jag var som såg alla så fort. Andra säsongen av Heroes har inte ens slutat visas på svensk tv än. Dock visas den på Canal +, en kanal jag ändå inte har. Jag har bestämt mig för att jag ska se hela alla avsnitten från början med Julia i sommar och se andra säsongen när igen när den kommer till tv4!

Mitt Heroes-nördande har resulterat i att jag laddat ner hela soundtracket (musiken är HEEEEEEEELT AMAZING!!!). Natalie och jag ska köpa varsinn t-shirt där det står "Save the cheerleader, save the world". Jag ska köpa Heroes boxen med första säsongen så fort den kommer ut i Sverige! Det kommer bli jättedyrt, men det är SÅ värt det.

När jag kommer hem efter japanskan ikväll ska jag och mamma ha myskväll! Det kommer bli jättetrevligt tror jag. Vi ska troligen titta på Juno och äta massa gott. Jag låter så himla tråkig och gammaldags, hahaha.

Take care peepz!

Inga kommentarer: