måndag 4 augusti 2008

Den absoluta pojkvännen?

Det enda jag verkar göra i denna värdelösa bloggen numera är att tipsa om asiatiska dramor. FÖRLÅT typ? Men för er som bryr er så kanske det är rätt najs att bli tipsad ;> För er som inte bryr er håll ut, haha!

Denna draman såg jag just klart. Med tårfyllda ögon rekommenderar jag den väldigt starkt (oh hello gay-o!). Här kommer en liten sammanfattning om den:

"Robot maker, Kronos Heaven, finally develops "Night Tenjo", the perfect male humanoid programmed to be devoted and completely loyal to his lover. The company chooses temp worker Izawa Riko to take part in a 5-day free trial. At first, Riko only sees Night as a household appliance. But when she finds out how deep Night's devotion to herself is, Riko finds herself falling in love with him. Joining the love triangle is Asamoto Soshi, a distinguished young executive at her company who has feelings for her".
Ni som sett den populära draman Hana Kimi kommer troligtvis känna igen Soshi-kun i denna serien. Det är samma skådespelare som har spelat Nanba i Hana Kimi. Han heter Mizushima Hiro och ja, han är sjukt snygg, haha! Detta gör självklart serien ännu bättre, sorgligt nog. Roboten spelas av Hayami Mokomichi som jag i början tycker är gansa fånig, men i slutet kan man inte annat bara älska honom! Ni måste se serien, så är det bara!


(det slutade med att jag älskade
exakt alla skådespelarna! Verkligen
varenda en av dem, helt stört!
)

1 kommentar:

Nayu sa...

Ja, vi kände verkligen lika om den här. Jag kände också det i början att han som spelade Night bara kändes, jobbig och överdriven på något vis. Men i slutet grät jag och var helt, "NEJ" han var så.. ah.
Ja visst blir man sugen på att baka när man ser den! Tror bannemig jag ska göra det imorgon. Cupcakes eller något annat sött.

~ Hoho jaja.
Och tillsist måste jag påpeka att Hiro är verkligen het. Jäklar säger jag, hon får välja mellan en robot som blivit kär (som också är snygg och väldigt charmig och söt på alla sätt och vis), eller en riktigt snygg med charmleendet som dessutom är människa.
Inte helt fel det.

<3