tisdag 12 augusti 2008

Time is tickin'

Skolan börjar snart! Gissa om jag har fetingångest och sådan där "nu-blir-alltid-deppigt-igen"-känsla? Duh.

I morgon ska jag träffa Mandy och Nina igen. Vi ska förmodligen sitta och vrida oss av skratt till Full House och Star King episoder. Det blir med andra ord ett ultimat slut på sommarlovet och en helt okej "avskedsfest" till Nina. I och för sig var det en rätt trevlig dag idag också. Nina, jag och Mandy var på universitetes "otakuföreställning" a.k.a filmkväll. Vi såg filmen "Tokyo Godfathers", heltskum! Handlingen var bara helt bäng. Tre uteliggare varv en är en transexuell bög med mammakänslor, en alkis och en naiv tonåring. Härliga grejer. Nina somnade, jag ville bara dra och Mandy gapflabbade. I slutet insåg jag att filmen ändå var helt okej, inte min typ av film men den funkade.

Jag har blivit jättebesatt av random bloggar. Allt från folk som skriver om Japans premiärminsters 80-talsbrillor till en utbytesstudent i Seoul som bloggar om koreanskt halvfabrikat. Inser att jag kanske ska skärpa mig och inte sitta till 08.00 på morgonen och sedan vakna 14.00 och inse att en bra bit av dagen är över. Idag ska jag nog faktiskt lägga mig tidigt (03:00!). Dessutom måste jag tillägga att uttrycket "barbaskön" är typ... det bästa jag hört!

Epik Highs låt "One" är helt amazing. Älskar lyriken även om jag får lite typ "svensk radiotechno"-feeling i vissa stadier av låten. Fast bäst just nu är ändå Tablos och Rains collaboration "I'm coming". Koreansk musik tar priset i att göra alla tattiga genrer (hiphop, rnb, etc) som i väst låter förjävliga till genialisk musik!

"I want to see your tears pour out, pour out without reason. No one knows inside your heart, the glass fragments raging a storm. The wounds become a sickness, all doors become a wall. I've become an enemy in the mirror, doesn't it hurt?" - Tablo. Om Tablo inte varit så grym på att rappa hade jag aldrig lagt märkte till den där biten ur låten.

Inga kommentarer: