lördag 30 augusti 2008

En såndär lördag

Ja som ni kan se i inlägget nedanför är det Juns födelsedag idag! Ärligt talat har jag inte gjort något speciellt för att "fira" den. Jag gör faktiskt aldrig något speciellt när någon av mina favorit artister fyller år, inte ens när Kyo eller någon annan i Dir en grey fyller år. Vad ska man göra egentligen? Baka en tårta? Lite reet det lär kännas om man sitter där ensam och äter en tårta där det star "Tanjoubi omedetou MatsuJun! <3<3<333" ... typ?

Denna dagen har varit riktigt jävla seg. Idag vaknade jag inte förrens vid två och kände mig då helt utmattad. Jag misstänker att det har att göra med den drömmen jag hade innan jag vaknade. För att vara ärlig har jag inte en aning om vad den handlade om, allt kändes så himla förvirrande. Vet bara att jag stod i en megastor källare eller något liknande och det var helt öde. Det var stengolv och grusigt. Känslan jag hade i drömmen följde med mig ända ut till verkligheten. Just när jag vaknade kom jag ihåg när Julia en gång sa "det är så mysigt när man har känslan från drömmen när man vaknar". Jag håller i de flesta fallen med henne, men detta måste nog bli ett undantag. Den känslan var jättekonstig, går inte ens att förklara.

Mormor och jag såg Ondskan för någon timme sedan. Den var rätt tröttsam efter ett tag, inte endast för att jag sett den förut men också för att jag läst boken denna gången. Men dålig är den knappast, jag tror bara jag hade uppskattat den mer om jag inte sett den förut och om jag inte fått boken i mina händer.

Inga kommentarer: