torsdag 8 januari 2009

Första dagen i skolan 2009

Första dagen i skolan var knappast lika hemsk som jag föreställt mig att den skulle vara men den var ändå hemsk. Jag fick reda på att jag kommer vara tvungen att göra dubbelt så mycket i de böckerna jag sammanfattat för vi tydligen ska använda hela boken och inte bara halva! HAH, väldig kul, passade jättebra nu och så.

Nu ska jag snart plugga i en timme och sedan belöna mig med en drama. Vilken drama föreslås? Har funderat på Proposal Daisakusen och det lär nog bli den. Annars tänkte jag se de två avsnitten som släppts av koreanska Hana Yori Dango (som jag numera tänker referea till som dess originaltitel Boys over flowers).

Vindruvorna tar snart slut. :(

2 kommentarer:

Nayu sa...

Åh jag vill också ha vindruvor! Jag vet inte varför men jag gillar inte Proposal daisakusen, jag kan inte se den jag blir irriterad på något. Rollerna, hela grejen. Jag vet inte. Men Yamapi är en suverän skådespelare.
Annars skulle jag tipsa om att ta en titt på Innocent love! Horikita Maki är med i den och den är en suverän drama enligt mig. Finns dock bara hälften av episoderna ute. Jag väntar på nästa ivrigt.

<3

Nayu sa...

Svar: Ja, jag kan meddela dig när hela Innocent love är ute på mysoju om du vill? Jag älskar Yamapi, han är helt fantastisk i NWP, helt fantastisk i Kurosagi, osv. Du borde ge han en chans!

Gillar du Eita föresten? Åh jag har två dramor att rekommendera föresten. Jag ÄLSKADE dom här verkligen; Last friends och Unfair. Jag grät och jag älskade dom.

Ja alltså, nästa gång beställer jag nog "A knot of" dvdn, den ska bli så jävla nice att se. Men jag hittar inte vulgarism dvdn på cdon, var kan man beställa den ifrån?

:*