måndag 19 januari 2009

Lovescream

Väldigt stressig och breakdownig-dag. Jag höll seriöst på att få ett nervöst sammanbrott på matten. Eftersom min hjärna inte är det minsta utrustad för logiskt tänkade blev det för stor påfrestning när vår mattelärare tog upp en svår matteuppgift. Jag klarar inte av att inte lösa matteuppgifter. Hur fan får man logiskt tänkande?

Efter skolan tog jag en fika med Dzenana, Rosa och Mandy där syftet var att Dzenana skulle lära känna Rosa lite bättre! Det var mysigt och jag hoppas jag kan träffa Dzenana lite oftare. Däremot är det mitt eget fel att jag aldrig hinner göra det. Är jag en bra kompis blir jag oftast en dålig elev och vice versa.

Lite senare träffade jag min barndomsvän Nano på biblioteket för att hjälpa honom med hans matte. Ptja, var ska jag börja. Geometri är väl inte min starkaste punkt men vi klarade en del uppgifter. Jag hann själv jobba klart matten jag inte gjort under lektionen då jag satt och emoade mig över att jag inte fattade problemet på tavlan. Nu har jag även gjort klart historialäxan och är fit for fight i morgon på historian!

För att sluta detta inlägget på ett lite fint sätt tänkte jag tipsa om Epik Highs minialbum "Lovescream". Väldigt bra låtar och texterna är verkligen något att ha. Här är ett litet utdrag ur en av mina favoritlåtar på skivan:

"This is lov to the e
This autobiographical memory twists my heart
Flips me upside down, with never ending tears
See love could shake a hurricane
The raindrops that blow against my feelings, one drop
The little memories
Like how this glass of alcohol becomes empty, our small memories became transparent
Even though I try to bring it back
The memories of us I can never make it again
Like yesterday night’s dream it’s so clear, but it’s gone
"

2 kommentarer:

Nayu sa...

Jag undrar vart jag kan finna detta minialbum? Jag har letat runt lite på diverse torrentsidor och googlat men inte hittat något som faktiskt laddas ner något. Om du har länk får du gärna dela med dig :*

Anonym sa...

det e lungt ana...kan du inrte så kan du inte...inget mer att göra åt! vi får ses när du kan! jag får som sagt jpoina dig och risa nångång!!

PS: det albumet e löööve!!