onsdag 7 januari 2009

Koreansk media

Min vän Benni kom och skulle fixa min datorn idag. Det gick inte riktigt då han tagit fel CD-skiva för operativsystemet men han kommer på fredag istället. Vi hann dock titta på I'm a Cyborg but that's OK medan han var här och jag måste säga att den filmen är genialisk! (också något vi ska se när du kommer hem Nina). Alla koreanska filmer jag sett har varit konstiga på ett eller annat sätt!

Koreanska versionen av Hana Yori Dango har kommit på mysoju nu! Ptja, första episoden i alla fall. Ska se klart den ikväll! Något mer jag ska se klart ikväll är Tatta hitotsu no koi. Nu ska jag plugga. Hiiirå!


"The film takes place in a mental institution. Young-goon, a young woman who believes herself to be a cyborg, refuses to eat and instead administers electric shocks to herself. Il-sun, a young male patient hospitalized for anti-social behaviour and schizophrenia, who believes he can take other peoples souls, befriends Young-goon. After Young-goon is given shock treatment, she believes that she has been recharged and fantasizes about killing the hospital staff who had previously taken her mentally-ill grandmother away. In reality, her physical condition begins to deteriorate rapidly. By convincing her that he had installed a food-to-electrical-energy converting unit (a rice-megatron) in her back, Il-sun gets Young-goon to eat."

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÄLSKAR titeln på filmen!

Nayu sa...

Älskar den filmen, visst är den genialisk! Och håller med dig, alla koreanska filmer jag sett har varit underliga på ett eller annat sätt också men det är just det som gör dom så charmiga och intressanta.

Anonym sa...

Den ser rätt interessant ut juh. Koreanska filmer brukar vara lite speciella. Kollade på SuJu filmen med en kompis för ett tag sedan. FAN vad kul den är HAHAHA I LOVE HEECHUL =)

Mrs.Newsman sa...

HAHAHA bajsfilmen ärså jävla bäst! Heechul och Kangin <3 och Eeteuk <3 FAN HELA SUJU <3 XD