tisdag 25 november 2008

Talk, music, play, love

Alla har vi mål och önskningar här i världen. En av mina önskningar är att jag kunde dansa och sjunga vackert. Nu är det såhär att Japans största skivbolag har en världsaudition för alla nationaliteter. Men det krävs att man kan japanska. Jag tyckte det var lite synd och skyllde ännu en gång på mig själv för att jag inte kan japanska flytande. Vanligtvis brukar det vara att det bara finns auditioner för asiater och så, därför är detta annorlunda och det är mest för att skivbolaget fyller 20 år. Förresten, vad är era önskemål/drömmar här i livet?

Hursomhelst har jag sökt lite på youtube och hitta grymma bidrag, men min favorit hittils är denna bruden, Krystle Cruz: http://www.youtube.com/watch?v=ybn_nEXNcpY (någon som vet hur man lägger upp videor så de faktiskt syns? T_T). Hennes röst är både stark och magisk! När jag sökte lite till hittade jag en helt FANTASTISK video när hon dansar: http://www.youtube.com/watch?v=sddS5rM3myQ. Den fick mig verkligen att vilja dansa.

Påtal om dans, jag har länge och noga funderat på att börja på dans (ända sen förra året faktiskt, haha). Därför tror jag nästan helt säkert att jag ska anmäla mig på streetdance kurser här i stan. Vad säger ni om det?

2 kommentarer:

Nayu sa...

Tycker det låter som en bra idee änna, streetdance är nice. Önskningar och drömmar, i flera år har jag ju velat flytta till Japan. Ha tillräcklig inkomst för att leva ett fulländat liv där. Det är väl min största livsdröm.

Annars saker som att skapa musik, som folk berörs av, använda min röst för att kommunicera alla känslor och få stå på scen igen. Lite små önskningar. Eller små. Men ja.

Åh, ja tusan att man inte kan japanska! Låter intressant annars.

Älskar att läsa din blogg.
Känner mig som en jobbig stalker. Haha

Bai! ~

Nayu sa...

Sv: Ja-a, It started with a kiss är mega bra och jag kan inte slutta titta. Jag började se den i måndags! (eller söndag? ja hursomhelst bara sett den tre-fyra dagar) Men gud vad jag älskar den. När jag skickat den här kommentaren ska jag börja se 20nde avsnittet. Oj oj oj, den är så mysig. Och så AH alltså jag går från teary eyes till världens högsta skratt.

Do itashimashite, Tsuki ^-^ Du vet ju hur jag alltid älskat det du skrivit. Vare sig detta varit på lunarstorm, bilddagboken, LJ eller blogspot.

Ja precis! Japan drömmen har ju funnits där länge och kommer finnas där ännu ett tag till. KÄNN KÄMPARGLÖDEN! Åh vad jag är trött. Men jag måste se mer It started with a kiss för dne är så braaaaaaa. (Tack för att du har fått mig att förstå att inte bara japan av asiat länderna gör grymma dramor) <3