fredag 21 november 2008

Thank god it's friday!

Veckorna går så fort nuförtiden. Det kanske bara är jag som tycker det? Nå, nu är det fredag i alla fall. Jag vet inte vad det innebär för er men för mig är det - TVÅ DAGARS FRIHET! Detta firar jag smått med att lyssna på Orange Ranges mysiga låt "Asterisk".

Denna veckan har jag loopat Hyori Lees låt "U-Go-Girl!". På ett sätt äcklar den mig för den är anti-feministisk trots titeln, ur min synvinkel. Här är videon & låten: http://www.youtube.com/watch?v=WEitb0zF-Yc. Trots detta faktumet kan jag inte undgå att älska låten - är det inte så himla typiskt? Musikvideon till den är lite söt trotsallt, koreaner lyckas alltid med musikvideor! (Gud jag ska sluta blogga om kpop en vacker dag, jag lovar...). Vissa av kläderna i videon är så SJUKT snygga, inte bikinin hon har på sig, men klänningen i början t.ex, gillar den & sedan skulle jag nog göra vad som helst för de där gröna hängselshortsen! Hyori Lee är perfekt :( end of story.

Nu över till något helt annat. Jag fick för mig att bläddra igenom lite i min gamla "avant garde-mapp" & hittade diverse godingar:


Är inte den där skinnjackan (om det ens är en)
sjuuukt snygg?


Om man hade en gulligt extrem outfit skulle
jag definitivt lägga till den där enorma rosetten
för att ge en touch av seriefigurskänslan!


Det är något jag älskar med denna bilden men jag
kan verkligen inte sätta ord på det. Därför var
jag tvungen att lägga upp den så ni istället ser
(även om ni antagligen inte håller med mig).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ge mig en gigantisk rosett på ryggen och jag ska springa omkring som en seriefigur i alla mina dagar! :D

Anonym sa...

Visst har jag världens finaste dunjacka? Jag blev så kär i den för några säsonger sen att jag var tvungen att köpa den. Ljust turkosblå med vitt och gult som inslag. Känner mig alltid fin i den! Ska matchas med smårutiga nya skidbyxor i år. Iih :D

Anonym sa...

Blogga mera din illbatting! ^^