lördag 29 november 2008

F-f-f-f-flytta?

Jag är riktigt trött nu. Hela denna dagen har gått ut på att flytta saker från en lägenhet till en annan, pendla mellan två orter och stressa fram och tillbaka. Det är inte förrens nu när jag sitter här framför datorn som jag är lugn. Min morfar har nämligen flyttat närmare oss och vi har hjälpt honom med det, vi hann allt på bara en dag!

När vi flyttade över hans saker nämnde mamma 'det är nästan som att du flyttat in i en egen lägenhet'. Först tyckte jag det lät mysigt men sedan blev jag både deprimerad och svarade direkt 'nej, för jag kommer bo i Japan'. Jag tänker inte bo i denna staden och inte i detta landet i framtiden? Sverige må vara ett av de bästa länderna, bra levnadsstandard, bra ekonomi (bortsett från denna krisen vi är i nu) osv. Men jag ser inte detta som ett land som jag skulle kunna utvecklas i. Därför kommer jag en dag bege mig härifrån och flytta till ett land där jag kan uppnå mina drömmar och fullfölja mina mål här i livet. Självklart kommer jag återvända till min familj eftersom de kommer bo kvar och jag kommer vilja komma tillbaka till Sverige och se hur det står till. Men med tanke på att det är vinter, grått och förskräckligt blir min vilja till att flytta härifrån bara ännu starkare.

Är jag galen eller håller ni med mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, vilken chock. Trodde först att du hade flyttat...och glömt att berätta det för mig ;_;

Håller med dig. Tror också man har större chans att utvecklas om man flyttar bort ett tag. Man får då ett annat sorts perspektiv på hur världen fungerar/se ut. Sveriges system skiljer sig mkt från de flesta länders.
Tycker det bara är hälsosamt att vilja flytta så långt bort från Växjö som möjligt på vintern. ^_^

Take Care~~<3

Nayu sa...

Du är verkligen inte galen. Jag vill också iväg. Jag vägrar bo kvar här i hela mitt liv. Nej jag ska bort, precis som du säger, till ett ställe där jag kan fullfölja mina mål och drömmar i livet. Japan är ju såklart den största drömmen men även om jag inte lyckats där skulle jag inte ge upp utomlands ideen.

Sv: Ja eller hur! En vecka sol bad och njuta av livet. Jag ser verkligen framemot det! :D Åh. Igår var jag och Sofia så glada, vi sprang runt och skrek "LIVET ÄR UNDERBART" hahaha. <3 Thanks baby!

Anonym sa...

Galen nej men dock så tror jag absolut att man kan utvecklas i Sverige. Gud ja. Jag har utvecklats otroligt mycket här. Men jag ser fram emot att röra mig mellan olika länder, flytta på mig såsom jag vill. Men det är väl just det, att om jag inte känner mig fast eller låst någonstans så kan jag utvecklas där?!

Anonym sa...

Den är köpt på Åhléns av alla ställen. Roligt historia egentligen efter som jag köpte världens vackraste kappa på 2hand i Umeå när jag var där på besök och sen ville ha en matchande mössa. Så samma vecka fast på helgen var jag i Östersund med vänner och gick in på Åhléns för att leta efter vantar till vännen och där hittade vi min mütze! Kostade nästan ingenting, är varm och gosig och matchar min pälsbrämmade kappa perfekt. Nu var det dock förra året men de kanske har den i år igen? Kolla! Kram