onsdag 28 januari 2009

Die Welle

Ännu en paus från min tre timmars biologilektion. Det är i dessa lägen man bara vill bränna ner skolan, eller i alla fall lägga benen på ryggen och springa så långt bort härifrån som möjligt. Nåja, jag har trotsallt mitt lemonté som jag kan sitta och dricka medan jag lyssnar på Torbjörns (min biologilärare) tråkiga genomgångar.

Ikväll ska jag på bio med Natta och David och se filmen Die Welle! Jag har nämnt den i bloggen tidigare men för att göra en lång recenssion kort kan jag säga att den handlar om ett experiment som avspeglar just det som hände i Tyskland när Hitler kom till makten, dvs ofrivillig propaganda som fick människor att tro att just Hitlers väg var den rätta. Det är i alla fall så jag förstått det. Har väntat hur länge som helst på denna filmen och det kommer bli kul att se den ikväll! ♥

Igår fick jag min tandställning till de nedre tänderna och idag gör det massa ont! Om inte annat kan jag i alla fall blända världen med mitt snygga leende 2010, förhoppningsvis...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa de e väldigt beroendeframkallande! Jag har alltid trott att folk kmr tycka asiatiska dramor e "orimliga" eller konstiga eftersom de är väldigt annorlunda än vad man bruka va vana vid tex. amerikanska filmer. Finns säkert folk som tkr det med men men...

Nayu sa...

Åh tandställning, nåväl resultatet är väl värt besväret. Jag hade aldrig räls, men två olika andra tandställningar. Min första var limegrön, haha. Mitt val av färg också, det som var värst.

Du är så duktig, keep up the good work in le school! Jag kämpar i min takt här med. :*

Nayu sa...

Svar: Tack ska du ha honey! Du, har du lust att ge mig lite filmtips? Azn movies, då. Tror jag kanske ska se den där "A millonaires first love" i helgen, du såg den på mysoju eller?

<3

Nut sa...

Asså filmen var faktiskt riktigt fet! och jag vet känslan av att sätta dit tandställningar JAG KÄNNER DIN SMÄRTA ANA! peace