måndag 5 januari 2009

たったひとつの恋 - Tatta hitotsu no koi

Den drama jag ska se innan skolan börjar är ingen mindre än;


Tatta hitotsu no koi!
"A story of pure love between the son of a man who runs a ship repair factory beset with financial troubles and the well-bred daughter of a national jewelry chain store owner. The backdrop of the story is Yokohama.

If you feel you have lost the purity of your soul by watching stories about womanizers seducing impudent women, or by carrying out calculated maneuvers in your own love life, here is a story for you. A boy and a girl from highly different social backgrounds meet and fall in love. Their love, of course, faces a lot of obstacles. The setting is in Yokohama, a modern port city known for its romantic atmosphere. Hiroto Kanzaki (Kazuya Kamenashi) works hard every day and night for the survival of a small ship repair factory (inherited from his father) as well as the survival of his mother and younger brother, who are suffering from health problems. Living such an underprivileged life, Hiroto has forgotten how to smile. In contrast to him, Nao (Haruka Ayase) is the daughter of a popular jewelry shop owner in a fashionable street in Yokohama. She attends a prestigious exclusive women's college and grew up cheerful and blessed with affluent love. From the moment Hiroto meets her, his closed mind slowly opens up to Nao, who is so innocent that she utters whatever she thinks. Their three close friends, who are also 20 year old's, play an important role in their developing relationship."


Jag gillar inte att Kame har såpass stor roll i det hela då jag inte gillar honom som person. Men han har visat att han kan vara en bra skådis i bland annat "Nobuta wo Produce" vilket fick mig att gilla både honom och Yamapi lite mer. Sedan kan jag ju inte undgå att tycka att hela temat är lite Hana Yori Dango-alike fast tvärtom, att det är killen som är fattig nu. Nåja, nu ska vi se vad den går för!

Har ni sett den? Vad tyckte ni?

1 kommentar:

Nayu sa...

Jag har sett den! Jag såg den någon gång i våras-somras. Kame är, han ger lite intrycket av att vara endast snygg utsida och inte så intressant insida. Men han rockar NWP verkligen. Yamapi gillar jag annars med. Men dom är båda grymma i NWP. Dock tycker jag inte Kame är särskilt bra i ngn av de romance dramor han gjort.
Men jag gillar hans motparter i denna, samt att Koki är med. :3

Själva storyn är sig är egentligen gullig, och draman är ganska söt faktiskt. Men för mig var det ingen såndär WOW effekt som HYD eller ZK. Den här var mer en i mägnden.

Men det ska bli intressant att höra vad du tyckte om den sen :*