söndag 18 januari 2009

Underbar helg för första gången på länge! ♥


Bilden tillägnas till Mathilda! (Var bara tvungen att låta Chanel Iman snygga till min blogg med sitt fejs lite)


Fredag; Jag och Rosa sover över. Vi går och tittar på hennes pappas teater och jag skrattar tills jag håller på att få kramp i magen. Mot kvällen sitter vi i hennes lillasysters rum och tittar på koreanska versionen av Hana Yori Dango och proppar i oss godis för kung och fosterland medan vi häpnas över hur otroligt bedårande koreanska Rui är (lite senare dör vi över att Domyouji är helt stört snygg också, speciellt i platt hår!). Rosa ger mig presenter som hon köpt åt mig i Japan - en spegel med en bild på Matsumoto Jun på utsidan och insidan, en Matsujun plansch, Matsujun amulett & ett Matsujun-mobilsmycke som är två hjärtan varav ett man kan öppna och inuti är Matsujuns bild (detta tänker jag dock använda som halsband! /fangirl). TACK SÅ JÄTTEMYCKET ROSA! ♥

Vi bestämmer att vi ska vara varje fredag och sova över hos antingen henne eller mig och titta på Boys before flowers-avsnitten som kommit ut under veckan då ingen av oss kommer ha sett de förrens då. Detta för att ta igen den tiden vi inte träffats nu när hon varit i Japan i tio månader.

Lördag; Dagen börjar segt. Rosa och jag vaknar inte förrens 13.30! I hopp om att få syn på lite sol vänder jag ansiktet mot fönstret och blir helt headshottad med gråa Sverige. Sockersuget kommer precis när Rosa säger att godis är godast på morgonen. Jag kan inte göra annat än hålla med och där sitter vi och tömmer påsen mer och mer tills den är så tom att det nästan ekar i den (ja, ni fattar).

Rosa hade inte några flingor till frukost så jag satt och åt filmjölk blandat med smarties. Nyttigaste frukosten på väldigt länge, mhmmm. Kanske inte. Rosa är pepp som vanligt och vill visa mig den enka-sångare som hon tyckte mycket om när hon var i Japan och sätter därför på hans album på högsta volym. Den japanska utbytesstudenten som bor hos Rosa, vid namn Kanako, skrattar ihjäl sig och säger att det är lite ovant då hennes far/mor-föräldrar brukar lyssna på sådan musik. Vi skrattar lite och jag försöker föreställa mig hur det vore för mig om någon spelade Lasse Stefanz (ja min mormor lyssnar på de) eller serbisk folkmusik för mig i ett japanskt vardagsrum och jag får väl medge att det vore väldigt... unikt.

Precis när jag ska ge mig av frågar Rosas mamma om vi vill bada i deras nya bubbelbadkar (eller vad det heter). En halvtimme senare plaskar jag och Rosa runt och försöker få badet att bli bubbligt, vilket vi misslyckas med. Hon berättar lite om negativa och positiva saker med Japan och jag lyssnar förfullt. Vi bestämmer oss samtidigt att vi måste ha en spakväll där vi ska ha ansiktsmaskar, gurka runt ögonen (I recall this... haha Na-chan?) och andra liknande ting.

Lite senare måste jag verkligen gå då jag ska träffa Viktor och Kozue utanför bion för att se "Yes Man". Det visar sig att de inte räknade med att jag skulle komma då jag inte svarade på mobilen och därför ringde de Erik och tvingade honom komma - note: Erik/Fisk var inte så jättepepp på att komma. Det slutar med att han sitter framför oss i biosalongen och lyssnar på musik (this is why I like him). Filmen var helt sjukt rolig och jag skrattade nästan så jag grät under vissa perioder. Den är definitivit en sevärd komedi!

Söndag; Slappdag. Jag försöker hitta bra musik - något jag inte har mycket av just nu. Dessutom har jag historia att plugga och den älskvärda boken som aldrig tar slut att läsa. Jag behöver inte ens nämna namnet.

Hoppas ni har haft en bra helg och en bättre söndag än jag har.

2 kommentarer:

Nayu sa...

Hahaha, I recall too! Det låter som du har haft en riktigt trevlig helg, underbart. Det har jag verkligen med, det negativa är dock att nu väntar hyper av plugg och en trött Natalie. Ush, jag skulle kunna sova hela veckan ut känns det som.

:*

Anonym sa...

Jag tror den långa kommentaren jag skrev till detta inlägget typ flög till Borås eller något för här är det inte x3 Jag skulle väl bara säga att jag är värsta ärad för att du tillägnat typ ett helt inlägg till mig ^_^
...julbock xD