fredag 23 januari 2009

Jag är dålig på rubriker

Ännu en gång har mina planer för framtiden vridits 360 grader. Igår var jag med David och pratade med hans pappa angående vad som vore det bästa om jag vill studera affärer/ekonomi i Sverige. Han själv är professor vid Jönköpings universitet, universitetet jag var inriktad på ett tag. Som det ser ut nu blir det inte Jönköping, det blir inte Köpenhamn (de ville ha Math Higher Level, omfgnowtf!?) och det blir inga studier någon annastans i världen - det blir i Sverige och det blir på Uppsalas universitetet. Som många av er som läst min blogg inser så är inget (förutom Japan) hugget i sten när det gäller mig. Men så ser det i alla fall ut nu. Nu gäller det ju bara att kämpa också - hwaiting!

Denna fredagen har hittils varit riktigt lyckad. För det första hade jag två lektioner inställda och slutade vid kvart i elva och för det andra ska jag möta mamma på Koh Thai (thailändsk restaurang). Men vet ni vad som är det bästa med denna fredagen? - JAG KOMMER HA LÄST UT BROTT & STRAFF IKVÄLL!
Resten av dagen kommer bestå av en del plugg - historialäxa, börja läsa Dorian Grey och läsa i körskoleboken. Trots all denna belastning känns det ändå rätt chill, tror jag. Vore kul att kolla på någon film, dessvärre har morfar varken DVD eller video. Nåja, får helt enkelt hoppas att Dorian Grey är tillräckligt underhållande.

De föregående dagarna har Rosa sovit över hos mig. Vi hade en studiedag i torsdags! Men Rosa, jag och Mandy tittade på de två nyaste episoderna av Boys before flowers. Det börjar äntligen hända grejer! När Mandy stack satte jag och Rosa på oss våra ansiktsmasker och la i hårinpackning. Lite senare såg vi en film vid namn 200 pounds beauty (tror den hette så i alla fall!). Koreansk film och väldigt egendomlig men söt! Skulle dock inte ge den en femma men den är defintivit sevärd. En annan film vi såg var A millionaires first love. DEN är verkligen en film man måste se! Koreansk likaså och väldigt väldigt vacker.

Nej nu ska jag bege mig till tysta rummet (sitter på stadsbiblioteket)!
Ciao, ha en trevlig fredag & en trevlig helg.

6 kommentarer:

Nayu sa...

Jag funderar också på att se HYD koreanska versionen men tror jag väntar till hela är ute. Jag är så trött på att se ongoing serier D: Lol. INNOCENT LOVE HAR TYP FASSNAT?! Har väntat i en månad och blir galen VARJE DAG när jag inser att den inte uppdaterats XD lol

Svar: Haha, jaha jag får nästan ta och ta en ordentlig titt där. XD

Nayu sa...

Svar: JAAAAAAAAAA ALLTSÅ, JAG HAR VÄNTAT SÅ JÄVLA EAGERLY OCH HÖLLT PÅ ATT DÖ AV BESVIKELSE FÖR ATT DET ALDRIG KOM UPPDATERINGAR AV DEN SÅ KOMMER DOM TILLBAKA EN MÅNAD SENARE, MED TVÅÅÅÅÅ EPISODER FATTA LYCKAN?! OH GOOOD OCH SÅ ÄR DET SÅ GRYMMA EPISODER OCH JAG DÖR PÅ DET.

.. Såhär blir man alltså när man blir beroende av jdrama. *hosthost*

Anonym sa...

Fan vad kul med folk som inte är asiat? som kolla på asiatiska filmer och serier :D:D

Nayu sa...

Svar: Ja, det suger. Jag är mer eller mindre van vid att ha mardrömmar eller totalt störda drömmar, jag har "glada" drömmar så sällan att jag minns de jag haft typ, haha hela mitt liv? Lol. Men iallafall det jobbigaste med vissa nätter är att jag vaknar mitt i natten och är så rädd att jag varken kan sova eller vara vaken. Jag blir galen på det, för att jag motsäger mig själv och tillslut somnar jag av utmattning ändå. Haha

<3 Hur har din måndag varit tro?

Anonym sa...

Gott nytt kinesiskt år! :D
Så hur började du kolla på dessa dramer? Det är roligt och höra vad en non-asian tycker. Känner ingen som kolla på sånt, isåfall läser de manga men det e en annan sak :P

Anonym sa...

Jag vill se mer asiatisk film. Du är så inspirerande med alla små tips på ditten och datten inom just det området! Får banne mig ta tag i det nu alltså.
Jag håller också på att planera för framtiden och det är minst sagt..förvirrande.