tisdag 7 oktober 2008

Aldrig mer

Aldrig mer i hela mitt liv kommer jag behöva springa orientering (kan det formuleras så?). Jag klarade mig hur bra som helst idag! Det ska jag tacka Love och Nea för, hade jag inte hittat de i den oändliga Fyllerydsskogen hade jag antagligen hamnat utanför kartan precis som några andra av mina klasskompisar. Men vi klarade oss väldigt bra faktiskt. Man hade två timmar på sig att springa och ta alla kontroller (15 st) på en 4km bana. Självklart sprang vi fel hur länge som helst, alla gör det säger vi, så vi kom in på tiden 1h 30min nästan. Jag är grymt nöjd. Fast det är lite sämst att jag inte tog en enda kontroll "själv" utan sprang efter de konstant.

DETTA MÅSTE ALLA LÄSA:
Jo, nu är det såhär. Det fanns en motionsbana likaså, där mina tre vänner Julia, Ida och Steff gick. Detta är så klockrent att jag dör, fortsätt läsa. De bestämde sig för att ha lite roligt medan de letade efter kontrollerna så de började leka att de är personer i Sagan om Ringen! Julia och Ida var Pippin och Merry (eller vad fan han heter) och Steff skulle ju såklart vara Gandalf. För alla som inte vet hur Gandalf dör så dör han genom att ramla ner för ett stup eller något liknande. Så, de tre går där i skogen glada och letar efter kontroller tills de kommer till en liten halvrutten bro. Ida föreslår att de håller i varandra medan de känner om bron håller. Såklart tycker Steff det är en dålig idé och ska visa sig modig och tuff genom att hoppa på bron och för att demonstrera att den håller. Under bron är det lera och sånt. Steff tar sats och hoppar på bron................ han ramlar i leran som är full av svavelsyra (det som luktar fis och bajs) och sjunker ner hur långt ner som helst i leran, tillsist har han lera ända upp till halsen. Alltså. Det är så klockrent att jag dör. Gandalf och Steff har en secret connection, svär på allt. Så jävla bra. Jag kollapsade nästan av skratt när jag hörde det, så jävla typiskt!

HAHAHA, ska sova nu.

Inga kommentarer: