tisdag 14 oktober 2008

En härlig vecka! (....)

Nu har det kommit till den punkten där jag känner att jag har för mycket att göra och för lite tid (ännu en gång)! Sedan antar jag att det inte direkt blir mer tid av att jag sitter vid datorn och fördriver en stor del av tiden. På torsdag har jag tyskaprov och mock på mock i engelska. Jag känner verkligen att tyskan är helt... bortblåst ur mitt huvud? Min lärare är väl inte den bäste men jag kan väl inte säga att jag engagerar mig heller. Sedan läser vi en bok som hete "Damals war es Friedrich", den är verkligen jätteintressant handlar om två familjer där den ena är arisk och den andra judisk och hur den judiska familjen blir plågad under Hitlers tider etc. Vi ska tydligen ha utdrag ur boken, självklart har jag läst i boken men jag kommer inte ihåg någonting. Inte så positivt kanske?

NLT är ett relativt nytt amerikanskt popband som jag inte ens fattar varför jag lyssnar på? Jo, lite kanske. En av deras låtar är riktigt grym - http://www.youtube.com/watch?v=A9DvnJGVasY! Jag rekommenderar verkligen den. Speciellt om man bara vill lyssna på något som man inte behöver riktigt engagera sig i. Sedan är Travis Garland rätt snygg. Vad som förvånar mig är att alla kan dansa? Det brukar vara något amerikanska boybands är rätt dåliga på, eller det är i alla fall intrycket jag fått. Eller så jämför jag helt enkelt för mycket med koreanska popband och då har ju amerikanska inte ens en liten chans.

Detta är rätt random. Skulle det inte vara sjukt mysigt på något jättekonstigt vis att bo sådär nära varandra? Jag har aldrig riktigt haft något emot att bo på små ställen så länge taket är högt nog! Och ja, det är lägenheter i Japan haha. Det enda negativa jag kan se för tillfället är att jag antagligen skulle dö rätt så rejält om det blev en jordbävning.

Jag tänkte skriva upp min planering för helgen så jag har en lista på vad jag kan se fram emot...

Fredag
x
Gymmet & simning (kanske)
x Plugga matte
x Plugga körteori (kanske)

Lördag
x
Öppet Hus 09.30-12.30
x Summera kapitlena i Historia
x Göra alla uppgifterna i matteboken ev. repetera

Söndag
x
Övningsköra med mormor
x Plugga tyska
x Fortsätta summera kapitlena i Historian
x Plugga körteori

Inga kommentarer: