onsdag 22 oktober 2008

Mock exams




Det är med gråten i fingrarna jag skriver detta inlägget. Jag måste meddela er att jag kommer vara borta från internet ett bra tag från och med denna fredagen. Det är nämligen såhär att jag som IB elev endast kommer umgås med mina böcker denna höstlovet. Detta för att jag kommer ha mock exams hela veckan efter höstlovet. Mock exams är prov IB elever gör för att träna inför den riktiga examen. Men allt ska såklart utföras i en äkta IB-anda, dvs stress, sömnlösa nätter och punktlighet. Vi ses helt enkelt någon gång i mitten eller slutet av november. Eller den dagen jag skolkar från skolan för att smälta UROBOROS om jag inte får den tidigare. Önska mig lycka till!

För er som vill veta mer om vad exakt jag har att plugga (antar att det inte är någon, men om någon mot all förmodan...):
- 200 sidor historia, jag ska sammanfatta allt etc
- 5 kapitel matte
- 10 sidor biologi, tio sjukt informativa sådana...
- Tysk grammatik
- Engelska, läsa readinglog och öva på comparative commentary
- Svenska, läsa readinglogs etc

---
NU över till något roligare! BIG BANG släppte igår sitt album "NUMBER 1". Många låtar hade man hört förut, många från STAND UP. Något som förvånade mig var att "Always" var med. Dock klagar jag inte då det är min favoritlåt. Alla som inte lyssnat på albumet bör omedelbart ladda ner det - många av låtarna är på engelska!

Något riktigt jäkla bäng som hänt på sistone är att jag börjat gilla SNSD . Jag har alltid avskytt de och föraktat allt de gjort. Men idag fick jag något riktigt ryck och började lyssna på "Into the new world" och helt plötsligt var jag fast? WHAT THE FUCK TYP. Jag har redan förlorat tonvis med heder tack vare kpop (inget jag ångrar dock! sah rahng hae nuhl ee neu ggeem ee dae roh geu ryuh waht duhn heh maem eem eh ggeut", tror jag borde sova. I morgon kanske jag vaknar och hatar de! Så är det nog! *smyger ner låtar i mp3n*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh stackars Ana. Mycket IB-stress på en gång. Låter som testveckorna här.
Kommer aldrig våga gå IB när jag kommer hem...O_O

Haha kpop är farligt. Har nu börjat ha dagliga diskussioner med tjejerna i min klass om varför Heechul är bäst i Super Junior.
Man blir lite smygberoende av det ^_^

Fan vad rätt du hade om Red Soil btw. Den är så otroligt grymm. Fattar knappt hur bra den är än.

Nayu sa...

Du, jag säger wow lycka till! Men jag är säker på att du fixar det. Jag har också en hel del att plugga över lovet egentligen, men kommer nog försöka planera det så att det blir så lite som möjligt att göra under lovveckan. Behöver tid att slappna av och släppa skolstressen.

Åh jag kanske borde föröka få ner det där albumet med Big bang. Gillar det jag hört jätte mycket<3

Ha det bäst Ani:*

Anonym sa...

Jag tänker vänta att lyssna på den tills jag kan hålla i albumet. Mest kanske för att jag inte har tillräckligt mental styrka nu. Kommer bli totaldöd om jag lyssnar på den nu...

12 November <3 behöver förbereda mig mentalt.

Var den lika sjukt genialisk som vi förväntade oss?!
Fan, själv klart den var det eller hur...Red Soil bara den liksom...

Anonym sa...

Borde du inte vara tillbaka nu? Ooooooi