fredag 10 oktober 2008

Helg <-> plugg

Fredag äntligen, eller vad säger ni? Denna helgen blir väl inte mycket konstigare än tidigare helger, plugga, äta, sova, sova, sova, plugga, internet. Men jag ska inte plugga ensam i morgon, Ida och jag ska plugga allt möjligt, engelska, matte, svenska, lite biologi kanske ja you name it helt enkelt. Jag hoppas det regnar i morgon så jag inte sitter inomhus och pluggar när den fina solen lyser.

Vad ska hända idag då? Ptja, jag hade väl tänkt sitta och plugga lite idag med. Usch, jag har sådan sjuk ångest inför tyskaprovet nästa vecka. Jag begriper verkligen ingen jävla ting. Det är helt sanslöst hur jäkla puckad jag känner mig på de lektionerna. På högstadiet var jag en av de bästa på tyska och nu är jag verkligen en av de sämsta. Det svåraste att förstå är alla dessa grammatiktermer som "konjunktiv" och allt det där tjohejset. I och för sig kanske jag kan hitta något som underlättar på internet, låt oss hoppas. Annars är jag verkligen körd i botten.

Detta är lite komiskt. Jag satt och tryckte runt lite på olika artister på last.fm och så kommer jag till "Alex Fong Lik Sun". Min första tanke var väl som vanligt "äh någon random kines", vilket jag i och för sig fortfarande tycker. Men varför skriver jag detta? Jo, såhär är det denna snubben var en professionell simmare. Han representerade Hong Kong på OS 2000. Det komiska är nu att den här snubben egentligen inte ens kan sjunga, för att citera last.fm "Because of his good looks, he caught the attention of producers, and he was turned into a singer and actor." Jag vet inte vad ni säger, men detta är rätt äckligt om jag får säga det själv. Självklart vet vi alla att denna världen är väldigt ytlig och att det hela tiden påmins i våran vardag. Men sådana här saker får en alltid att liksom rycka till. Detta är ju asvanligt nu för tiden, jag vet. Varför kan inte folk som är bra på sin grej liksom fortsätta med den? För de inte är tillräckligt vackra. Fyfan.


(Alex Fong Lik Sun,
gå tillbaka till simhallen!
)

5 kommentarer:

Nayu sa...

Javisst jag kanske inte borde klaga, tydligen har du plugg upp till halsen konstant. Men och andra sidan, jag har en mägnd vänner som knappt har något skolarbete alls. Det jag kan irritera mig över är väl när lärare samlar STORA mägnder plugg på en kortare tid, och sedan har vi dagar ibland även veckor då det är ganska lungt.

Men javisst, jag vet att det är vissa som har det värre. ;D

Lycka till med plugget!

Nayu sa...

Förlåt för den där föregående kommentaren, jag hade inte läst igenom det inlägg du kommenterat och därför missade jag en viktig poäng.
Jag menade faktiskt inte att klaga. Jag har egentligen inte så mycket emot att plugga under helgen, framförallt söndagar. Det känns för mig mer som att söndagen får en mening (jag hatar söndagar i normala fall), att jag kan använda den på något bra sätt trots allt.

Klart man kan ha stunder då man är trött på alla dessa stora hopar av arbete, men du förstår väl min poäng.

Gud vad jag går igång mig på en sån här liten kommentar. Du får ursäkta mig. :(
<3

Nayu sa...

Okej, haha. Jag ska hädanefter ha detta i åtanke! ;)

Jag gillar som sagt inte heller söndagar, men det är trots allt en ledig dag så att den går till användning känns ju väldigt bra. Istället för att ha ångest hela dagen. Sen älskar jag att gå till biblioteket och plugga :> Äkta nörd är jag.

Nayu sa...

Svar: Väldigt gärna! :3

Nayu sa...

(Lol förlåt att jag svarar alla kommentarer här men eh. Ja)
Sv: Jag hade inte någonting jag riktigt hade bestämt ta itu med denna helgen och jag gjorde inget plugg alls. Men under veckan blir det en del. Och på lovet kommer jag ha MÄGNDER att göra, det ska du veta.

Kimura Takuya<3
Länken fungerade inte. Men jag älskar den mannen. Visst gillar jag johnny boysen, theyre cute, hot etc. Some are good at acting etc. But Kimura Takuya är den bästa trots allt. Ingen slår han för mig.

Aw. Matsujun är <3. Både i Kimi wa petto och HYD är han så <3.