söndag 28 september 2008

Bokmässa i Göteborg

Efter endast sju timmars sömn begav jag, Julia, Love och Ida oss till Göteborgs bokmässa. Vi blev skjutsade i tre timmar av Idas styvfar vid namn Jonas som också var intresserad av att var där. Eftersom jag aldrig varit på någon bokmässa i hela mitt liv visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Självklart fanns det en hel drös med kostymnissar och sofistikerade personligheter men bortsett från det fanns det även "normala" människor som jag och mina kompisar! Vilket var rätt förvånansvärt...


Höjdpunkterna:


x
- När jag träffade Jan Guillou! Jag bad att få hans nya bok signerad. Jag var tvungen att "fangirla" haha och sa "Du är en fantastisk författare vad min svenskalärare än säger" och hans reaktion var så sjukt klockren, "Har du en mallig svenskalärare?". Nu när jag tänker tillbaka på det så var det ju helt stört bäst, liksom... Om någon inte gillar honom så är personen i fråga mallig? Alltså är han inte bäst eller!? Hahahaha. Jag kan ju inte påstå att han är min favoritförfattare eller något, men jag måste säga att jag beundrar hans sätt att stå för sina åsikter och att inte undanröja sanningen.

x - När jag och Love träffade Yokaj Studios ägare och diskuterade med de om svensk och japansk manga. Jag köpte även deras manga "Kick Off!" bara för att se om de verkligen gjort så bra jobb som jag förväntat mig. De var riktigt trevliga och signerade väldigt speciellt - de ritade av en. Vilket såklart tog lite tid och tjejen framför oss var påväg att bli försenad till sin sista buss efter ca en halvtimmes kö och då stod vi rätt långt fram.

x - När jag fick en kommunstisk plansch av en snubbe & buddistmunkarna som satt med sina chockorangea dräkter vid utgången.

Inga kommentarer: