lördag 13 september 2008

WANTED - inte bara Angelina Jolie!

Jajamensan! Nu har jag sett Wanted. Antar att jag som de flesta andra var överväldigad och väldigt förväntansfull då allas våran Angelina Jolie var med i den. I början kunde jag inte sluta skratta för att filmen var hur crappy som helst. Men ju längre in man kom i handlingen desto bättre blev den. Men om jag ska vara ärlig... Filmen hade inte varit lika bra om inte Angelina varit med, även om fokus inte direkt stod på henne. Jag tyckte storyn var rätt tuff, även om den var rätt kliché i flera situationer. Det som gjorde att filmen får en bio-trea av mig är Angelina, konsten att blanda humor och action, konceptet med vävmaskinen och fightingscenerna. Den är helt klart sevärd. Men den bästa film jag sett? Knappast! Och den är verkligen inte Angelinas bästa film.

Anna och jag kanske ska gå och se den igen på måndag, fast denna gången med Karl. Vi träffade även Leo och hans flickvän på bion :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag och mamma funderar på att se den nästa helg. Den verkar iallafall underållande! Vilken är din favoritfilm? Kram

Mrs.Newsman sa...

Min favoritfilm är All about Lily Chou Chou. :)