lördag 20 september 2008

Födelsedagsfest & filmkväll

Marta (en tjej i min klass) hade en födelsedagsfest i fredags. Majoriteten av klassen var på plats och söp, dansade, rökte vattenpipa och hade allmänt kul. Jag kom fram till att röka vattenpipa är något av det roligaste som finns. Det är en liten osis att det ska vara så farligt. Om jag ska vara ärlig kan jag sitta hur länge som helst och försöka slå mina rekord i att blåsa ut så mycket rök som möjligt. Låter jättelöjligt, jag vet, men jag är lättroad. Galnast på hela festen var nog ändå de som dansade konstant. Timmi till exempel, hon dansade HEEELA TIDEN fast hon var så sjukt duktig och jag var så himla impad! Snacka om att den bruden borde vara med i någon random hiphop-musikvideo. Denna IB-festen var hursomhelst den roligaste av alla vi någonsin haft, kanske beror på att de flesta blev fulla - inte jag dock. Kvällen slutade med att Vivi och jag for hem till mig och hon sov över för att sedan ta ett tidigt tåg på morgonen, hem till Värnamo.


David och jag tittade på "En kvinnas doft" och "He's the man". Den förstnämnda var sannerligen en riktig höjdare och den andra var inte mycket att hurra för. Jag rekommenderar den första till alla Al Pacino-älskare och människor som har sinne för film. Den andra rekommenderar jag till de som gillar smöriga, äckliga och riktigt klichéeiga filmer, sådana som älskar amerikanska komedier med andra ord. Al Pacino spelade helt sjukt bra i "En kvinnas doft". Jag hade aldrig kunnat tro att hans stora levande ögon skulle kunna bli så livlösa! Snacka om den mannen vet vad han håller på med. Blev helt seriöst sjuuukt sugen på att se "Scarface", det var tusen år sen jag såg den! Blir väl till att se den snart igen.

Inga kommentarer: