tisdag 30 september 2008

Ytlig nostalgi?

ÄNTLIGEN har jag läst ut Thérèse Raquin... Den boken var riktigt smärtsam att läsa. I vissa stadier av den var jag verkligen påväg att ge upp och sluta läsa helt och hållet. Tack och lov så var den bara 180 sidor. Bara och bara kan man tycka, men med tanke på hur många sidor andra böcker i vår kursplan har blir man rätt nöjd att det inte är mer än 180.

Okej, nu ska jag sluta prata om deppiga kursböcker, jag lovar! I alla fall ett tag framöver. Nu till något helt annat! Igår hittade jag otroligt många gamla bilder på mig. Jag blev nästan lite tårögd över hur finnfri hy jag hade på den tiden. Vi snackar högskoletiden, då man är så mest finnig... Fast jag hade tur och köpte ett par bra produkter under mina vistelser i Kanada, dessa produkter gjorde att jag fick finnfri hy. Kolla de här bilderna till exempel;
Var snälla och tänk inte på hur mycket jag liknar ett ryskt luder här (no offence mot ryska kvinnor, var bara tvungen!). Snacka om fin min jag får till, äkta poser och allt... eh just det. På den hade jag så sjukt kort hår också! Ibland blir jag så jävla sugen på att skaffa såntdär kort hår också men jag vet alltid att jag kommer ångra mig. Jag skjuter helt enkelt upp de tankarna tills jag skaffat riktigt långt hår, då kanske jag t.o.m rakar av allt en dag! Gud vad töntig jag låter 'kanske t.o.m rakar det en dag' som att det vore värsta grejen. Aldrig fattat grejen med folk som inte vågar klippa sig galet eller typ bara raka av allt. Visst man ångrar sig, men förr eller senare kommer det växa ut.
Älskar mitt hår på denna bilden;
Snacka om att jag måste framställas som en egenkär person i detta inlägget? Jag lovar att jag inte är så narcisstisk som jag låter! *försöker desperat intala sig själv detta faktum*, jag skyller på att jag fått en nostalgi nojja... Nej nu ska jag sluta prisa mig själv med gamla bilder, jag ser inte ens ut sådär längre. Mwahaha, hela detta inlägget kom till för att jag försöker fly undan den bok jag ska läsa. Fan! Nu nämde jag en bok ur kurslitteraturen igen, nä nu går jag innan jag blir ännu galnare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du vad? Precis en såndär slags 'nostalgi nojja' eller vad vi nu vill kalla det, har jag haft väldigt nyligen. Tänkte över "Varför klippte jag sådär? Varför har jag inte sådär? Jag såg mycket bättre ut då! Osv". Jag var också en sådan som hade finnfri hy då alla andra hade som mest. Det kom på senare dar.

För övrigt tycker jag du är JÄTTE FIN i kort hår. Hot as hell!

Ha det fint!~