måndag 29 september 2008

Tandställning

Om någon skulle se mig le nu skulle nog till och med en kruka spricka. Ungefär SÅ fult ser det ut! Jag har efter bara några timmar börjat vänja mig vid det konstiga skrotet i munnen, det konstiga skrotet vid namn tandställning. Den kommer vara kvar i min mun tills april 2010, ett och ett halvt år med andra ord. Det är bara att vänja sig helt enkelt, räls och fult leende ända till 2010! Jag har dock inte fått rälsen på underkäken ännu. Mina framtänder måste tryckat fram först, då de är lite inåt. Så länge jag blir av med tandställningen innan studenten är jag helt nöjd och lycklig.

Usch, jag har nittion sidor kvar i Thérèse Raquin och The Crucible har jag nästan inte ens läst... Ångest! Nej men det ska nog gå bra. Igår när jag satt och läste Thérèse Raquin höll jag på att bli paranoid när en av huvudkaraktärerna i boken började höra röster, haha! Påtal om igår, jag övningskörde för första gången på tio månader. Det gick relativt bra, nästan förvånansvärt bra. För första gången körde jag på en riktig väg där andra bilar också kör. Allt gick fin tills jag fick panik och orsakade en traffic jam (kan inte svenska ordet för det, förlåt!).

Alltså... Orientering. Nästa vecka har vi en utedag där vi ska orientera i flera timmar. Om man vill ha VG-MVG måste man anmäla sig i tävlingsklassen. Jag som faktiskt satsar på högre betyg och har därför anmält mig. Problemet är bara att jag aldrig kunnat läsa kartor och fortfarande inte kan. Vi får se hur det blir med det, antingen sjukanmäler jag mig eller så springer jag till Kina. Det fixar sig nog. Eller?

Älska att jag skriver längre inlägg BARA för att slippa plugga/läsa. Nåja, jag kommer ändå vara tvungen att börja förr eller senare, ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du fått tandställning?? Neeej vad gulligt ^_^ *vill se* *vill se* Vad tur att du ska ha den till 2010 så jag hinner komma tillbaka till Sverigelandet och titta på dig ^_^

Juri's bror är i Tyskland och jobbar just nu så det kanske inte blir ngt backstage. Så du behöver inte avundsjuka dig för mkt. Neej gillar dem bara liiite, lite. Att Heechul verkar ha slagit i huvudet är det som är mysigt ^_^

Kämpa på med IB, you can do it Ana!! <3