söndag 21 september 2008

Du är ondskan själv och sådana som du ska förgöras


Visst är det härligt att sitta en söndagkväll och skriva en uppsats? Kanske inte. Som tur är jag ledig i morgon. Min uppsats utgår (inte för att ni bryr er men i alla fall) från romanen Ondskan, som är skriven av Jan Guillou. Jag ska analysera Eriks sätt att provocera sina motståndare. Det blir väldigt intressant efter ett tag må jag säga. Första gången jag läste boken blev jag helt galet glad vid den. När man sedan analyserar den är det inte riktigt samma åsikter man har. Fast det kanske kan bero på att min svenskalärare inte direkt rosar själva romanen.

Jag måste trotsallt rekommendera den för er som inte läst den, Ondskan av Jan Guillou. Antar att de flesta läst den men för er som inte har det så, läs den! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Läste preics ut den och ska nu förbereda mig inför ett seminarium :) Bra bok!