söndag 28 december 2008

Frånvarande men långt ifrån likgiltig

Mina jullovsdagar börjar likna vanliga skoldagar och jag blir bara mer och mer frustrerad. Det kokar ilska inuti mig utan att något egentligen har gått fel? Jag kan gå på gatan och bli hur sjukt sur som helst över att någon just gått över övergångsstället och att jag nu måste gå bakom personen (hatar när någon går framför mig). Det är verkligen sådana småsaker som jag aldrig brukar bli sur över annars? Jag kan ju inte skylla på att det är för lite sömn då jag inte gör annat än sover.

Just nu sitter jag och pluggar. Ja ni hörde rätt, pluggarlovet! Det är helt absurt. Dessvärre har jag inget val om jag ska få i alla fall ett godkänt betyg i historia. Det värsta är att jag har hur mycket som helst och det känns som att det aldrig kommer ta slut. Jag bröt ihop idag och började storlipa för att jag verkligen inte kunde få in någon ting i huvudet och det är inte första gången. Jag tror bara det blev för mycket helt enkelt. Ni vet väl själva hur det är när man verkligen vill få in något i huvudet och det bara slutar med att man sitter och läser samma mening om och om igen? Om ni har några tips på hur man kan förbättra sin koncentrationsförmåga är ni mycket välkomna att dela med er!

Som en liten belöning för att jag pluggat så 'flitigt' ska jag och mormor gå och se "Australia" ikväll. Enligt vad jag hört ska den vara bra, men den fick tydligen mycket kritik i aftonbladet. Nåja, återstår att se. Något annat som återstår att se är om jag kommer bli av med min Harry Potter-mani som återvänt efter 2 år. Hjälp?

1 kommentar:

Nayu sa...

Jag vet inte, men i mina öron låter det som att det bästa du kunde ge dig själv är en riktig ordentlig BREAK. Jag menar jag förstår att du har mycket plugg, att det känns som det aldrig kommer ta slut och du inte har någon tid att spilla. Men kanske om du planerar det så att du får lite tid att bara, vila, och göra sånt du mår bra av. För det låter som att du har för höga krav på dig själv, låt dig själv få andas ut.

Lycka till! Du är så otroligt duktig, jag önskar jag vore mer entusiatisk. Jag har två uppsatser att skriva, men jag kommer troligen inte skriva dom förens det bara är några få dagar kvar dvs helgen innan eller två tre dagar innan.

Du är duktig. Ge dig själv en break tycker jag, du förtjänar det!