söndag 7 december 2008

Twilight



Ja, nu har även jag sett filmen på bio. Var ska jag börja? För det första kan jag väl säga att jag blev lika uppslukad av den som alla andra brudar. Det finns inte mycket att säga, egentligen. Filmen manipulerar dig totalt om du är en tjej som är svag för killar med perfekt personlighet. Hela ämnet är tabu vilket gör det ännumer spännande och allt bara sätts ihop i ett vilket gör filmen helt oemotståndlig. Ska man däremot se den från ett annat håll så blir den riktigt jävla dålig - allt går för snabbt och det blir för overklighetstroget. Självklart har de valt en skådespelerska som ska göra att vilken tjej som helst skulle kunna identifiera sig med henne (i sättet alltså, inte utseendetmässigt).

Nåväl, jag ska inte vara så naiv. Jag blev faktiskt förälskad i filmen och jag ska definitivt läsa böckerna. Andra filmen kommer ut 2010! Däremot måste jag säga att Edward Cullen (vet inte namnet på skådespelaren) inte hade varit så snygg om det inte var för hans personlighet i rollen han har.

"I'm screaming I love you so, my thoughts you can't decode"

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är väl den enda som inte sett den där än nu.. ihihihi