fredag 12 december 2008

Om jag kunde drömma

Som ni alla vet såg jag Twilight för snart en vecka sedan och jag har fortfarande inte kommit över den filmen. Det har snarare blivit värre - jag är ännumer besatt än tidigare! Därför bestämde jag mig under veckan att köpa alla tre böckerna och just nu läser jag "Om jag kunde drömma". Det var längesen jag var såhär uppslukad av en bok! Jag måste faktiskt säga att det nästan är lite som Harry Potter-fenomenet fast denna gången för enbart tjejer. Självklart finns det kanske killar som också gillar böckerna, dessvärre har jag inte stött på sådana... ännu! Hursomhelst så är det en sådan bok som verkligen är mysig på vintern och jag totalt älskar det. Den har fått mig att få lite mer julkänsla! Alla som inte läst den bör göra det.

Äntligen fredag, vad ska ni hitta på?

7 kommentarer:

Nayu sa...

Visst är den underbar! Hur går det för dig, vart befinner du dig i boken just nu? Jag håller ju på att läsa andra boken, New moon. Jag tror jag blir galen de här böckerna är verkligen sådana man inte kan låta bli att sluka. Man lämnar verkligen den här världen fullkomligt och bara försvinner in i Bellas värld. Eller jag gör det iallafall.

Jag tror jag måste köpa de två andra böckerna snart också så jag kan börja läsa så fort jag läst ut andra boken. Och när jag läst ut alla böcker väntar filmen.
Oj oj oj, tur att det finns så mycket att gotta sig med!

Nayu sa...

Åh det låter underbart!
Jag har faktiskt inte läst mycket av Harry Potter böckerna även om jag väldigt gärna vill. Men jag får nog göra det så småningom en dag med. men först och främst dessa böcker, sen kanske jag får ge Harry potter och deras värld lite tid.

Visst är det fint med böcker man verkligen kan förlora sig i?

Anonym sa...

Sv: Haha, ja det gör jag :) Går du också på Katedralsklan fast i en annan stad alltså? Trodde det bara fanns en skola som hette så.. Haha, härligt att det äntligen är ngn som gillar det! De flesta av mina vänner är sammare och tycker inte om den, höhö :)

Nayu sa...

Sv: Ja verkligen. Ingenting har gått rätt idag, eller något har väl gjort det. Du har gett mig bra musiktips och jag åt pankakor till middag. Men klumpighetsdagen!

<3

Nayu sa...

Åh alltså, måste bara säga att jag verkligen älskar att läsa i din blogg så du får gärna uppdatera oftare. Jag vet såklart att du är upptagen och har annat för dig istället för att skriva febrilt i en blogg men jag älskar som sagt verkligen att läsa dina inlägg!
<3

Anonym sa...

du borde verkligen läsa böckerna på engelska istället/också.
jag har läst alla fyra + början av midnight sun. jag har aldrig varit så besatt av böcker. filmen var också jävligt bra.

Mrs.Newsman sa...

Jo jag tänkte läsa de på engelska också! :) Fast jag köpte de på svenska utav misstag eller vad man ska kalla det, jag var helt hyper efter att ha sett filmen och gick in i första bästa bokaffär och köpte de så fort jag fick syn på de. Men jag ska köpa alla på engelska också och läsa de! Wow, du verkar vara ett riktigt fan! :D