tisdag 23 december 2008

Lufta lite sådär

Usch. Jag är så grymt typ förbannad, ilsken, arg, vet inte vad man ska kalla det? Denna dagen har varit mysig men ändå skitjobbig? Min mor, jag och hennes väninna var ute idag på stan och handlade lite allt möjligt såhär innan jul. Söt som min mor var köpte hon ett par dansbyxor, skoinlägg (är plattfotad :/), foundation & concealer till mig. Jättegulligt av henne, det blev som en tidig julklapp.

Efter att vi gått runt på stan ett bra tag bestämde vi oss för att ta in på ett café vid namn "Espresso" (går aldrig dig igen). Min mamma hade beställt till oss alla och skulle precis betala när han bakom kassan som tydligen också var chefen sa till henne "hade jag varit här den dagen då du uppförde dig sådär ohyggligt hade jag slängt ut dig". Min mamma blev såklart upprörd för hon hade inte sagt något utan ville bara betala? Och då visade det sig att en tidigare gång när hon varit där så hade hon sagt "vad sakta det går" vilket självklart är rätt jobbigt att höra när man jobbar röven av sig bakom kassan men ändå - KUNDEN HAR ALLTID RÄTT. Det är inte något nytt och alla med tillräckligt bra försäljare vet det och eftersom min mor inte är den typen som ger sig lätt började hon såklart argumentera med denne och det slutade inte så jättebra. Hon behärskade sig medan han började kalla henne för "dålig flicka" <- wtf liksom? Vad är det för sjuka ord en 60-årig man kan häva ur sig, vilket jävla äckel. Så min mor lämnade kvar det hon beställt och gick ut ur kafét, vilket jag tycker är fel eftersom Hon i grund och botten betalat det. Jag kan hålla med om att min mor inte är den roligaste varelsen när det kommer till irritationsmoment, men så som han handlade var fel. Han sa flera saker som öppet både kränkte och förolämpade min mor.

Vad jag vill säga med detta är inte bara att jag blev riktigt förbannad och tappade aptiten och bestämde mig för att aldrig gå tillbaka dit igen. Om något liknande händer er, att ni blir kränkta öppet eller hånade så ska ni aldrig ge efter. Många kvinnor/unga tjejer i vår vardag ser bara förbi problemet och låter sig kränkas men om man fortsätter göra det kommer det aldrig ta slut, det kommer bara evolvera till något ännu större.

2 kommentarer:

Nayu sa...

Fyfan för sådana idioter, och jag håller med dig fullt och fast: man ska inte ge efter.

Svar: Ja eller hur! Jag hade önskat att jag kunde köpa en systemkamera innan resan till Grekland, men har inte pengar till det. Men absolut. Åh Japan, när ska du dit eller när vill du dit kanske är en mer lämplig fråga? Jag vill åka dit så fort jag fyllt 18, men det hänger ju på om man har råd och allt sådant.

<3 God jul säger jag för om en timme är det julafton!

Mrs.Newsman sa...

Jag åker ett år efter gymnasiet! :)