tisdag 16 december 2008

Jimi Hendrix till Peace & Love?

Min vän Karl berättade just att Regina Spektor kommer till Hultsfred. Inget märkvärdigt för min del då hennes musik inte är direkt något jag föredrar. Något jag däremot föredrar är Jimi Hendrix! Jag tittade runt lite på Peace & Loves hemsida och bestämde mig för att önska några band/artister. Helt plötsligt ser jag att det går att önska "Jimi Hendrix". Helt klockrent men sorgligt? Snubben dog ju ages ago (fast jag röstade ändå på han, i hopp om någon slags återupplivning!).

Jul och jul och jul igen. Nåja, jag har inte handlat några julklappar ännu. Har ni gjort det? (Jag vet att du handlat Na-chan! :D). Vet ni vad man kan handla till en mamma som gillar yoga, en mormor som röker och en morfar som bara pratar om det förflutna? Ptja, jag kan faktiskt inte komma på så många saker. Sedan kan vi ju bortse från faktumet att jag är den mest okreativa människa på denna jord...

I morgon ska jag se Twilight (igen!). Jag är så himla sorglig, JAG VET. Skyller detta på att min vän Kerstin inte sett den ännu och hon tvingar mig att se den!! (yeah right, jag bad henne gå med mig igen).

Innan jag avslutar måste jag bara tillägga att jag hittat ofantligt mycket grym musik på sistone. Alltid när jag hittar mycket bra musik får jag ångest över att den bra musik kommer ta slut, fattar ni hur jag menar? Ungefär som att allt annat kommer suga när man hört DEN låten eller DET bandet. Nej, nu borde jag sluta snacka om ingenting och börja läsa Brott & Straff.

Låttips:
Atmosphere - God loves ugly (magisk indie hiphop med meningsfull text!)
Russian Red - Cigarettes (spansk indie med mysiga melodier)
Lykke Li - Little bit (no comments, gillar henne inte EGENTLIGEN >>)
Rize (overall, japanskt band som blandar hiphop & rock. Love it!)
Justin Nozuka - Save him (går inte att förklara, måste upplevas - killens röst är så unik!)

(ps. jag hade ingen aning om att thailändsk rock kunde vara grym! Hjälp, jag tror jag börjar bli lika globaliserad som världen själv)

Vad önskar ni er i julklapp förresten?


Jag önskar mig mer musik av honom och dom

2 kommentarer:

Nayu sa...

Wow. Du vet verkligen hur du får mig intresserad, alla dina inlägg sitter jag helt fokuserad på datorskärmen trots att jag ser ränder när jag återigen ser en vit bakgrund.

HAHA "Jag vet att du har Na-chan", blev ganska glad över att du nämnde mig ja. Iår bestämde jag mig för att verkligen hålla det simpelt och köpte tre julklappar! Inte mer än så. Jag har inte råd och för att tillägga, minst lika okreativ som du. Om inte mer.
I julklapp har jag mest önskat mig pengar, böcker och så får jag ju min älskade Grekland resa så jag klagar inte.

Svar: New moon är verkligen helt fantastisk! Den är 600 sidor, jag har läst ca 300 på tre-fyra dagar och mer ska jag läsa nu innan jag sover.
Sen att tilläggas att jag inte läser konstant för att jag vill jämt stoppa precis när det är kapitelbyte.

Oj vad jag pladdrar, förlåt.
Men ha det fint och lycka till med julklappshandlandet!

PS. Save him är verkligen en helt otrolig låt och jag har lyssnat den på repeat sen igår. Helt fantastisk. Den går på i mitt huvud även när jag inte lyssnar.

Nayu sa...

... Herregud. Varför kan jag inte skriva KORTA meddelanden?!