lördag 20 december 2008

Jullov & hårfärgande


ÄNTLIGEN har jag blivit fri! Ptja, i alla fall de 19 kommande dagarna eller vad det är. För att fira jullovet gick jag inte till skolavslutningsceremonin i fredags och fick därmed inte reda på hur mycket frånvaro jag hade (ironi på ironin). Hursomhelst träffade jag Ida på stan och jag köpte bl a en plattång till min mor i julklapp (är trött på att hon snor min!, för alla som sett Gilmore Girls så har jag och min mor ungefär en sådan relation). På vägen köpte jag även en svart henna hårfärg som Ida sedan färgade mitt hår med.

Mitt hår har just nu ungefär samma färg som bilden ovan (jag - till höger). Jag är naturligt mörkbrunhårig, nästintill svart. Alla som inte färgat med henna bör pröva! Det är både miljövänligare än vanlig hårfärgning och så gör det håret tjockare eller om inte annat känns håret tjockare.

Nu ska jag snart plugga historia (20 sidor om Mao) och sedan antagligen slappa och se "Step Up" som jag lånade igår. Förresten så såg jag filmen "Crash" igår, den rekommenderas varmt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du fått lite fritid =)

Ååh, vad bra du passar i den färgen!! Otroligt lyckat eller hur? ^_^

Mrs.Newsman sa...

Tack Nina! <3
& jag längtar till Metaltown med dig ,_,