söndag 1 februari 2009

Du vet det när du gjort det

Kulturnatten hölls i lördags. Själv gick jag med några i klassen och frös ihjäl utomhus! Det var trotsallt väldigt värt det, då i alla fall jag hade riktigt roligt. Det blev däremot väldigt segt mot kvällen, Kalle, Ida och jag satt i en soffa på Uffes och halvsov.

Innan kulturnatten gick jag med mormor och hennes väninnas familj på en mongolisk buffé som har sjukt god. Jag träffade även en tjej från USA som var med oss. På något grymt konstigt sätt blev jag helt plötsligt väldigt social och började fråga ut henne vad hon tyckte om Sverige och så vidare. Tillsist kom vi fram till att både hon och jag gillar "Brott & Straff"! Första vuxenpoänget jag fått någonsin tror jag (om vi bortser från ett halvt vuxenpoäng för att jag kan dricka kaffe med tio ton socker och mjölk). Hon var väldigt trevlig och tipsade mig om ett annat av Dostojevskijs verk - "Anteckningar från källarhålet". Jag kollade upp recenssionen "Här går han för första gången in på de existentiella problem som han sedan skulle brottas med hela sitt liv: kärleken och lidandets villkor, förhållandet mellan förnuft och vilja, människans rätt - och skyldighet - att vilja det oförnuftiga, att tro det orimliga, att ge sig det levande livet i våld". Jag ska definitivt låna den från biblioteket och om den visar sig vara bra ska jag nog t.o.m köpa den, recenssionen var i vilket fall lovande.

I morgon börjar jag dansa på Move it! De danserna som ska dansas i morgon blir Breakdance, Streetdance och Popping. Önska mig lycka till... :')


(Powerbrud till tusen & jag älskar hennes stil. Trots att jag både gillar och ogillar henne)

1 kommentar:

Nayu sa...

Lycka till bruden! Fan vad nice att börja dansa. Imorgon blir det gymmet för min del ser framemot det med.

:*