onsdag 4 februari 2009

Hullerombuller

Danserna i går gick mindre bra, eheh. Först dansade jag Ragga vilket absolut inte är min typ av dans då man bl a shakear rumpan tills den nästan faller av (nej, men ni fattar) och jag tycker sådant är ganska obekvämt utåt sett/sätt(?). Alltid tyckt det är skitpinsamt att vara kvinnlig, vet inte varför? Haha!
Efteråt var det dags för 1,5 timmes New wave/hip hop som var mellan/avancerad vilket jag inte direkt var beredd på. Det slutade väldigt katastrofalt då jag klarade av att göra första och sista steget. Men det var i vilket fall kul att prova och jag kanske går där en vacker dag när jag faktiskt kan dansa! :')
Sist men inte minst var det dags för en dans jag absolut inte var beredd på - Express Yoself hip hop med Cookie. Detta var väldigt väldigt nytt för mig. Jag hade väntat mig att vi skulle få några steg vi skulle lära in och sedan kunna. Det första som händer när jag går in i salen är att Cookie sätter på musiken och säger "listen". Jag blir lite förvirrad eftersom jag är väldigt dålig på att improvisera och "känna" hip hop-musik. Som tur var vi en väldigt liten grupp - jag, Natta och Sing. Vi skulle börja med att gå runt och låta kroppen göra rörelser som musiken framkallade, något som absolut inte gick för mig. Cookie märkte detta och försökta hjälpa mig genom att jag skulle följa honom, för varje beat, varje steg. Det gick bra tills jag blev stående själv - det var då det blev katastrofalt, igen! Sing och Natta hade coolaste danserna, Sing med sin popping och Natta med sina improviserade steg och blanding av alla möjliga danser.
Jag började känna mig halvt inkompetent och inkapabel till att ens göra det lättaste - att bara slappna av och låta kroppen röra på sig. Cookie sa att jag måste sluta tänka och bara låta kroppen lyssna vad musiken har att säga och bara göra rörelserna inte tänka hur det ser ut, hur jag gör de, bara göra. Detta inspirerade mig något så stört och jag insåg att jag faktiskt bryr mig för mycket om vad folk tycker om mig, om hur saker jag gör ska uppfattas, hur allt ser ut. Så i helgen kommer jag ta bort min matta i rummet och bara stå och dansa tills jag slutar känna mig töntig. Alla som undrar hur kan kände mig/såg ut när jag dansade kan ska söka "Heechul audition" på youtube så kommer ni fatta när han börjar dansa!

Oj, nu blev det stört långt inlägg men jag har velat skriva av mig hela tiden. Igår när jag kom hem orkade jag inte. Jag hoppade helt enkelt in i duschen och sedan kröp jag ner i sängen - sjukt skönt! Idag blir det bara Krumping och ofantligt mycket plugg.

I helgen ska jag beställa biljetter till Metaltown & jag har nu insett att det inte längre går att hålla in lyckan om att jag ska se Dir en grey. Jag har försökt att inte explodera, dö, gråta, skratta whatever utan bara ta det som det kommer när det gäller att de ska hit men det går seriöst inte. Jag dör, de ska hit, de ska hit och jag ska se de. Jag ska se de. ALLTSÅ FATTA, JAG SKA SE DE IGEN OCH JAG KOMMER DÖ LYCKLIG FÖR LIVET ÄGER EFTERSOM DE SKA HIT.

JUNI, NU, SNÄLLA.

5 kommentarer:

Anonym sa...

FAN, I KNOW ANA BABY <3 DET KOMMER BLI SÅ SJUUUUKT BRA~~~~~

Hahah, måste söka "heechul audition" bara för det nu.

Anonym sa...

Duuuuuuuuude, jag ill också dansa ;___; Är det för sent att anmäla sig? Dra med mig till den roligaste dansen annars ;P Och den näst roligaste x3 Det räcker med 2 x3

Anonym sa...

dansa dansa dansa!

Nayu sa...

Svar: Naw, ingen fara. Jag har väl inte varit så flitig det senaste heller, sjuk som bara den.

Det var. Men jag har blivit mycket bättre nu. Inte haft så hög feber och varit så sjuk sen jag var liten, men jag har uthärdat det och nu har jag bara hostan kvar så mår mycket bättre. <3

Ryusei no kizuna är riktigt bra ja, men jag tror du syftade på Innocent love när du frågade? I vilket fall är de båda underbara jdramor du absolut borde se. Jag älskade de! Jag vet inte varför, de var så fina och så, ja. Innocent love var en såndär jag väntade varje epsiod och kände YAAAAAAAAAY så fort något nytt kom ut. Du borde se den! Hoppas du gillar den lika mycket som jag.

Nja, det är nog mest jag som valt fel danskurser. Jag har gått de via, kulturförening något för ungdomar mellan blabla. Alltså, det har varit sådana som man hört genom skolan och sådär. Jag vet inte, de jag haft har inte kännts så seriösa men de finns säkert seriösa danser (jag menar göteborg? borde la ha seriösa danser, säkert. Men jag är rädd att är det en dyrare kurs så kanske jag börjar sen tröttnar av någon anledning och bara slösar bort pengarna)

HAHA YOU GOT THE IDEA! Seriöst, så glad att jag har någon som faktiskt förstår hela grejen med jdramor. Tack gode gud att du började med det, TACK ANI! Haha

Och tillsist, TACK SÅ MYCKET!
Du anar inte hur glad jag blir så fort du skriver något. Och dina ord betyder mer än många andras, jag vet inte. När jag hör dig säga "WELCOME BACK BABY" eller liknande, (du sa något sådant en gång när jag kom hem från italien, för några år sedan, haha minns jag skrev ett inlägg i lunardagboken) så blev jag också helt superglad.

<3 Dina ord.

Nayu sa...

Wow.. lång kommentar.