måndag 23 februari 2009

Survival

JAG ÄR SÅ STOLT!
På breakdancen idag skulle vi lära oss att göra en steg där man lyfter hela sig själv och lutar huvudet och bröstet mot marken och lyfter upp benen medan man håller i med händerna. Det stördaste var ändå att jag klarade det! Riktigt jävla lycklig blev jag, så himla kul.
Popping var också trevlig. Vi har börjat poppa med låren nu, ser helt absurt ut men det funkar tror jag. Måste bara öva upp musklerna där också. I slutet freestylade vi och jag såg ännu en gång ut som Heechul going to the audition...
Sist men inte minst var det dags för streetdancen och till min stora besvikelse har vi bytt koreografi. Den förra vi hade var riktigt snygg men denna är bara tråkig och för sexig tycker jag. Passar inte mig alls men jag ska stå ut tills vi får en ny igen.

Första dagen i skolan var trotsallt inte så helvetisk. På gympan hade vi störadaste träningspasset (vilket iofs var helveteiskt) som tog kål på alla men vi spelade lite basket i slutet vilket gjorde allt roligare. Allt annat var totalsegt men funkande.

Jag gick runt på stan idag lite, delade ut CV:n, bokade körtider och la in pengar tillsammans med Vivi på Dzenanas konto. Både jag och Vivi har beställt Pieces of you nu! Seriöst, det kommer ta friggin' 2 veckor tills jag får den typ? Nåja, får stå ut. :(
Något som seriöst fick mig att fälla en liten tår idag var när jag glodde runt på Din Sko och såg ett par stört snygga sneakers. Först tänkte jag "äh fan de ser säkert stört fula ut när jag provar de" och så provar jag de och de sitter PERFEKT och ser BRUTALT SNYGGA UT! Synd bara att jag är en pank banan och de kostar 349:-, dessvärre måste jag seriöst ha de här dojjorna så jag ska tigga lite från familjen *ler bortskämd* nej men seriöst, jag har inte köpt nya skor som jag kan ha till vardags sedan sommaren 2008!

Något som vore lite kul att tillägga är att jag rappade för första gången idag (HAHAHA). Rappade till "Butterfly effect" med Epik high, stört bra text till låten och så är den skön med! Lite stolt är jag allt. Sen om det låter bra eller inte det är en annan fråga!

Tohoshinki(DBSK) släppte sin nya singel "Survival" idag och MV:n kom också ut. Alltså, jag tycker verkligen inte om den. Jag hatar att Japan gjort de så stört BOYBANDiga. I Sydkorea var de ändå ett boyband som stack ut och hade explosiva låtar och ascoola danssteg. Men detta var en stor besvikelse och det har börjat dala ända sen Mirotic kom ut. Dock tyckte jag om några låtar på Mirotic men det funkar verkligen inte för mig. Vart tog Rising Sun, O, Dangerous Mind-låtarna vägen?!

Inga kommentarer: