fredag 13 februari 2009

I turn to slave mode! ( HAHAHA )

Sportlovet har börjat och jag sitter här med en muffin i munnen och dunkar till SHINees partylåt "Amigo" - vilket egentligen är lite komiskt eftersom jag avskydde den låten förut (http://www.youtube.com/watch?v=uZOnLI5upj4&NR=1). Jag tror man får ett annat perspektiv på musik när man börjar dansa. Nu märker jag liksom bra saker i låtar jag annars skulle hatat t.ex Beyoncés låt "Diva" och liknande. Jag får liksom upp ascoola danssteg i huvudet och rör mig ofrivilligt medan jag sitter på datorstolen, mys! Fast sådan musik är ungefär som ett one-night-stand. Man är med det till morgondagen sedan dumpar man det. Jämfört med Dir en greys musik är som ett äktenskap! (okej, jag är inte frisk..). Innan jag fortsätter vidare måste jag bara säga att en del i "Amigo" får mig att dö av skratt och det är när de sjunger "Show me your smile just once, the day you do, I'll switch to slave mode". Jag vet inte varför jag finner det så roligt men att turna till slave-mode låter bara fett... kul!

I morgon ska jag provjobba på Ka Mans föräldrars kinarestaurang "Shanghai Palace" (visste ni förresten att Shanghai betyder kidnappad? o_o). Jag hoppas verkligen att det går bra och att jag får sommarjobb hos de, det hade verkligen varit kul och underlättat en massa, det skulle kännas lite som att man lyckats typ. Påtal om att lyckas gjorde jag lyckade muffins idag, första gången på grymt länge. Varje fredag har jag kämpat med att göra goda och saftiga muffins och misslyckats totalt men dessa är precis så som jag vill ha de!

Igår sov Rosa över hos mig och vi titta på episoder 8, 9, 10 och 11 i Boys before flowers! Tolfte episoden hann vi inte se för hon skulle hem dagen efter så vi sparar den tills nästa gång då vi ska se 13 och 14 också! Det börjar verkligen bli bättre och bättre. Det var ett tag jag började tröttna på serien för att inget hände, men nu är det verkligen "OMG-NÄSTA-AVSNITT-NU"-känslan! Sedan kan man ju för tusende gången inte undgå att tycka att alla är så jävla snygga...

Innan jag går och dricker té och äter en muffin måste jag bara säga att mitt mål i sommar är att lära mig SHINees dans till låten "Noona is so pretty" aka "Replay". Den dansen är så sjukt cool! Alla som inte gillar kpop och som gillar kpop men inte sett den måste se den - titta här: http://www.youtube.com/watch?v=wI6sNP6y1eo&feature=related. Det är från deras debut! I och för sig skulle jag gärna vilja lära mig att dansa den dansen med fyra andra personer, det ser ju inte lika snyggt ut om man dansar själv. Kanske ska ha som CAS projekt nästa år? Amelie, Mandy och Rosa var på att vi gör någon dans som CAS i alla fall och sedan framför i aulan eller något. Det vore sjukt kul :)

Nej, nu ska jag dra! Ha en trevlig fredag!

1 kommentar:

Nayu sa...

Jag avundas dig som är vid början av ditt lov. Jag ångrar att jag inte delade upp skolarbetet mer för imorgon kommer jag drukna i självömkan, depression, ångest och framförallt skolarbete.

Låter kul allt det här med dansen. Ska definitivt kolla videon imorgon! Sugen på att börja dansa jag med, fast jag har inte tid att börja danskurs nu. Kanske till hösten. Så länge får jag väl shake my hips to the music @home. Lol

Ganbatte kudasai, med jobbet. <3