onsdag 18 februari 2009

Kinesisk politik

Jag gör verkligen allt för att slippa plugga kinesiska politik/historia. Grejen är, det är seriöst något av de mest intressanta jag läst/studerat men det känns lite för mycket ibland att sitta och läsa om de konstanta problem som aldrig tar slut. Jag får typ ont i magen. Så just nu sitter jag mest är skitsur på Kina och har typ lust att måla hela världen med en enda stor färg som det står "FREE TIBET" och sedan är jag sur på boken jag har för den är så sjukt western-biased. Han som skriver i den tar bara upp nackdelar med Kina, och hela tiden pumpas det bra grejer om USA och Storbritannien. Därför sitter jag just nu här och lyssnar på Maia Hirasawa ASGRYMMA låt "South again", alla måste höra den! Jag funderar förresten på att se henne när hon kommer till Växjö 2 April. /random

Nej, nu ska jag snart dra och plugga.

Du var en micket bra man, micket, micket bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, ja george är så underbar!

ang ditt inlägg så måste jag hålla med 100 %, man skämms när alla dåliga saker kina har gjort / gör tas upp för ja.. det är inga bra grejer. Som när kalla fakta tog upp det med dunet och kinserna var ju fan värst och jag satt och skämdes så mycket även om ingen har påpekat så känns det som om man bidragit till alla tragedier bara för att man var född i kina.. Eller det kanske bara är jag.. Men, free tibet!! :P